گرفتن اقامت دائم کشور سوئد

 

سوئد کشوری است در شمال اروپا در شبه‌ جزیره اسکاندیناوی. این کشور از غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرق با دریای بالتیک و از جنوب غرب با کشور دانمارک همسایه ‌است.

سوئد با مساحتی بیش از 450 هزار کیلومتر مربع، چهارمین کشور بزرگ اروپا از نظر مساحت می ‌باشد. سوئدی ‌ها جز شهروندانی در جهان هستند که از کیفیت بالای زندگی برخوردار می باشند. نرخ بیکاری آن پایین است و اقتصاد آن بر پایه مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری ‌ها استوار است. تورم در این کشور حدود 4 درصد است.

 

با دریافت اقامت اروپا از طریق سوئد، از مزایای شهروندی سوئد و اتحادیه اروپا برخوردار خواهید شد و خواهید توانست در کل کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن سفر نموده و یا به کار، تحصیل و زندگی بپردازید. به محض دریافت کارت اقامت سوئد می توانید از مزایای شهروندان اروپایی همچون استفاده از بیمه، افتتاح حساب در بانک های معتبر بین المللی، خرید ملک و وام بانکی، تسهیلات دانشگاهی و خدمات درمانی بهره مند شوید. همچنین درخواست دریافت ویزا برای کشورهای آمریکا، کانادا ، استرالیا و انگلیس برای دارندگان اقامت اروپا به سهولت انجام می شود.

بنا بر قوانین مهاجرتی کشور سوئد، افرادی با سابقه مدیریت یک تجارت شخصی و یا مدیریت شرکتی با دارا بودن حداقل 50 درصد از سهام آن، در صورتی که توانایی برقراری ارتباط و انجام امور تجاری به زبان سوئدی یا انگلیسی را دارا باشند، با داشتن شرایط زیر می توانند اقامت دائم سوئد را برای خود و خانواده خود دریافت نمایند:

•    داشتن طرح کاری (Business Plan) مناسب و اخذ تائیدیه از اداره مهاجرت سوئد

•    دارا بودن مبلغی حدودا بین 65 هزار تا 130 هزار دلار در یک حساب بانکی خارج از ایران

•    دارا بودن مبالغ زیر در حساب بانکی خارج یا داخل ایران برای تامین مخارج زندگی طی 2 سال در سوئد:

برای فرد متقاضی 26 هزار دلار

برای همسر 13 هزار دلار

برای فرزندان زیر 18 سال 6500 دلار

در صورت احراز شرایط فوق از طرف اداره مهاجرت سوئد، به فرد متقاضی و خانواده وی، اقامت 2 ساله سوئد اعطا می گردد. در صورتی که فرد متقاضی طی مدت این 2 سال طبق Business plan تائید شده عمل کند و با ثبت شرکت در سوئد اقدام به اجرایی کردن آن کند، به آنها اقامت دائم سوئد اعطا خواهد شد.

سوالات متداول

•    اگر تجارت پس از 2 سال به سود دهی لازم برسد، اقامت دائم به فرد و خانواده وی اعطا خواهد شد؟

بله، در صورت تامین مخارج زندگی پس از 2 سال از طریق تجارت، پرداخت به موقع مالیات و نداشتن جرایم کیفری، اقامت دائم اعطا خواهد شد.

•    منظور از خانواده چه کسانی هستند؟

همسر و فرزندان زیر 18 سال

•    حداقل مدت اعتبار گذرنامه ایرانی فرد متقاضی و همراهان، جهت اقدام برای این روش مهاجرتی چقدر باید باشد؟

2 سال

•    شرایط تائید Business Plan مورد اشاره چیست؟

- نشان دهد که پس از ثبت شرکت، حداقل بخشی از کالا یا خدمات تولید یا ارائه شده، در سوئد به فروش یا ارائه خواهند رسید.

- نشان دهد که پس از 2 سال، این تجارت به حداقل سود دهی لازم برای تامین مخارج زندگی فرد متقاضی و افراد تحت تکفلش خواهد رسید.

- نشان دهد که حداقل 50 درصد مدیریت و مالکیت تجارت مورد نظر در اختیار فرد متقاضی خواهد بود.

•    حداقل سرمایه لازم در هنگام ثبت شرکت چقدر است؟

مبلغ 6500 دلار در هنگام ثبت شرکت باید به حساب شرکت واریز شود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.